Pasport veřejného osvětlení - jedná se o geodetické zaměření světelných míst, nosičů a podpěr a následné zpracování a vložení do stávajících GIS. Technické parametry, typy svítidel, výbojek, rozvaděčů a napájecí okruhy budou předány třetí stranou a v rámci zpracování budou připojeny k jednotlivým
světelným místům jako atribut, dokument, snímek.
Pasport zeleně - jedná se o geodetické zaměření solitérů, skupin stromů nebo keřů dle průměru kmenů, okrasné zeleně apod. a následné zpracování dat a vložení do GIS.
Pasport hřbitova - jedná se o geodetické zaměření technické mapy hřbitova/hřbitovů, geodetické zaměření hrobových míst (dle očíslovaného schématu), urnových míst, kolumbárií a louček, pořízení snímků náhrobků. Dále převedení stávajících popisných informací o zemřelých, hrobových místech, nájemcích a nájmech z hřbitovních knih/karet/excelů/stávajících databází s datovým modelem a propojení grafiky s popisnou částí. Je to nepracnější pasport s velkou mírou neznámých závislých na stávajícím stavu.
Pasport obecního mobiliáře - jedná se o zaměření definovaných prvků mobiliáře s pořízením snímků a přidání atributů, například údržby a následné zpracování a vložení do GIS.
Po oboustranném podpisu smluv (veřejné osvětlení a hřbitovy 31. prosince 2021, mobiliáře a zeleň 21. ledna 2022) začala fyzická realizace pasportů jednotlivými zhotoviteli. Veřejné osvětlení a obecní mobiliář - ENVIPARTNER (Brno), hřbitovy - MK Consult (Ústí nad Labem), zeleň - MDP GEO (Luhačovice). Firmy představily software pro práci s pasporty: ENVIPARTNER - WEGAS, MK Consult - Kompas, MDP GEO - OCTOPUS.
Přímá komunikace firem s obcemi byla naplánována u veřejného osvětlení na polovinu ledna (6 obcí - Kaňovice, Nižní Lhoty, Vratimov, Pražmo, Dobratice, Paskov), u mobiliářů (9 obcí - Nižní Lhoty, Nošovice, Řepiště, Sviadnov, Vratimov, Pražmo, Dobratice, Krásná, Paskov) na přelom února a března a u hřbitovů (4 obce - Nižní Lhoty, Řepiště, Sviadnov, Sedliště) a zeleně (9 obcí - Nošovice, Řepiště, Sviadnov, Žabeň, Pražmo, Dobratice, Morávka, Vojkovice, Paskov) probíhalo plánované terénní měření od března.
monitorovací období: 04/-06/2022 Po přípravě podkladů byl prováděn sběr dat v terénu, měření, fotodokumentace, digitalizace získaných dat. Následovalo jejich zpracování s individuálními konzultacemi jednotlivými zhotoviteli – veřejné osvětlení a mobiliář – ENVIPARTNER - p. Vávra, zeleň – MDP GEO – p. Oliva, hřbitovy – MK Consult – p. Šikula a zasílání výstupů k připomínkování.
Zhotovitelé na vyžádání doložili pojistné smlouvy dle smlouvy o dílo a 1 x měsíčně podávali zprávu zasíláním harmonogramů průběhu prací.
Na schválení a dokončení pasportů na jednotlivých obcích navázalo vydání fyzických výtisků spolu s vložením dat na datové nosiče k vlastnímu předání objednateli.
Dílčí akceptační protokoly byly oboustranně podepisovány po vzájemném souhlasu mezi objednatelem a zhotovitelem a poté následovaly čtyři celkové předávací protokoly za celé dílo mezi svazkem jako centrálním objednatelem a zhotoviteli. Předání pasportů obcím proběhlo 9. června 2022 v Raškovicích na zasedání svazku Region Slezská brána.